Vigselplats: Furusund
Middag och bröllopsfest: Hammerska ladan

Festen från tärnans kamera

Dukningen

Gästerna tar av buffén

Syster tillika tärna till bruden: Frida

Bruden försvann ur rummet ett tag...

...och då passade slinkorna på...

...att pussa den nyblivne maken...

...hur många gånger som helst.




Sen var det brudens tur.








En av festens många lekar. Brudparet skulle gissa bland de gäster som stod upp påståendet bakom deras ryggar, vilket visade sig vara ganska svårt. Men kul!

Brudgummens saknade (och brudens hatade) påskanka fick återse husse efter en världsomsegling i bl.a. Egypten (som bruden skickat iväg honom på i hopp om att den för alltid skulle vara försvunnen)..


Toastmaster Mathan var alltid gladae än den här bilden ger honom credit för.

Och brudparet fick känna på hur en del av det judiska bröllet går till: krossa glas och gapa MAZEL TOV!





På första försöket. Hurra!


Paus och bensträckare.


Delar av Pernillas ansikte och Jonas axel.




Med Malin


Med Linns solfjäder efter bensträckaren




Cupcake, Timo och whiskey


Finaste Uppsalavännerna gjorde ett spex bara för bruden, eller riktad till brudgummen om brudens alla guilty pleasures. Melodi: "She loves you" med The Beatles

"Det är dags nu, jag vill bli din fruuuu..."

"Ge mig ringen nuuuu..."


"Jag har vägt och jag har mätt, skippat carbsen, ätit bara fett. Frågat honon där: Ser jag tjock ut i den här?
För det är dags nu, jag vill bli din fru. Det är dags nu, ge mig ringen nuuuuu"


Lätt obekväm brudgum med trånande Lisor runt omkring sig

Inga kommentarer: